top of page
חיפוש
  • ryder5985

תקופה קצרה מרגע השקתנו מגזין האופניים המוכר בייקפאנל בחנו את מוצרינו.

עודכן: 8 בספט׳ 2022

וזו היתה חוות דעתם...

 

הכירו את RYDER – ליין בגדי הרכיבה החדש בישראל גיא חלמיש 16 בספטמבר 2021 Bikepanel


מבחן ביגוד ממותג חדש בישראל שהקים טריאתלט צעיר, מצא ספק איכותי בסין, עיצב והחליט לייצר עסק חדש לרוכבים וטריאתלטים. הסתקרנתי ויצאתי לרכוב עם הביגוד של Ryder:

בשנים האחרונות היו כמה שחקנים שנכנסו למשחק ביגוד הרכיבה עם מותג פרטי שבחרו בקפידה. המוצרים לפעמים יכולים להיות מפתיעים באיכותם, העיצובים משתנים מאוד מחברה לחברה ובכל מקרה הם מספקים מענה לצורך שננטש בידי היבואנים הגדולים. אבל אופנה היא תחום קשה. הסיבה שהרשתות הגדולות כמעט ולא מחזיקות ביגוד היא שזה כאב ראש: המון המון פריטים, כל עיצוב צריך את כל המידות, תמיד נשארות שאריות מלאי לא סגורות (ביב בלי חולצה, רק מידות XXL או XS…) או יתרות של עיצובים שהשוק לא אהב. כמו כן עיקר המכירות בארץ של הביגוד הוא לקבוצות הגדולות בקסטום, והשאר מאוד נגיש לקניה באינטרנט מעשרות מותגים ועיצובים בעולם.


הצטרפו חינם לניוזלטר התכנים האיכותיים שלנו: מאשר משלוח פרסום ועדכונים


מה זה Ryder?

זהו מותג בגדי הרכיבה לרוכבי כביש וטריאתלון, שהקים לירון חשבון. לאתר המכירות כנסו מפה. לירון בן 36 נשוי+1, טריאתלט ואיש ברזל שהקורונה חיסלה את מקום עבודתו. משנכנס לתקופה הזו הוא רצה לפתוח עסק ונכנס לתחום האהוב עליו: ביגוד רכיבה. "חקרתי, חיפשתי ספקים, למדתי את היצרנים ובחרתי חברה אחת עמה עשיתי טסט, ואחרי שהצליח עשיתי את ההזמנה הגדולה, את המלאי שאני מציע כעת", הוא מספר אחרי 8 חודשי עבודה.






"בדקתי את השוק וראיתי שיש כמה שחקנים גדולים (אסוס, קסטלי, נליני) אבל מבחינת טווח מחיר הם יקרים. בנוסף יש שחקנים קטנים נישתיים יותר שגם עובדים יפה (ג'ינגה, גוביק, ועוד). אני בא מעולם הריטייל והמכירות ומאמין שלכל אחד יש מקום. אני פונה לקהל ברמת מחירים יותר נמוכה מהם אבל עם רמת מוצר לא פחות טובה מהמותגים המובילים המוכרים. מדובר בכ 450 ש"ח לפריט מהרמה הכי גבוהה כלומר כ 900 ש"ח על הטופ לפני מבצעים. כרגע יש 20% על הכל.

עיצוב – עניין של טעם

המעורבות של לירון היא בעיקר העיצובית – הוא עיצב הכל. במוצר עצמו הוא גם הוסיף לביב המוביל שלו כיסים בגב – "מקווה שאנשים יאהבו את זה כמו שאני אהבתי את זה. כמנהל מוצר אני דורש דרישות מאוד גבוהות מהספקים, ורוצה שיפור של כל פרט קטן בביגוד, עד רמה קיצונית כדי שזה יהיה מעולה". העיצוב של החליפות שבחרתי הוא עיצוב מאוד מינימליסטי שקשה לטעות איתו, אבל אני חושב שבישראל אוהבים בד"כ צבעים בוהקים ובולטים בכביש. העיצוב הכהה, אחיד יחסית הוא משהו שמאפיין אזורים קרים יותר.



במבחן הפעם

  • גופיית בסיס – מחיר 150 ש"ח (במבצע 120)

  • חולצת פרו – עולה 400 ש"ח (במבצע 320) – עם הגב הכחול פה בתמונות ויותר סוגי בד.

  • חולצת אורבן – עולה 325 (במבצע 260) – עם השרוול הצבעוני וכיס רוכסן.

  • הביב Urban Man Bib – עולה 400 ש"ח (במבצע 320)

  • כובע רכיבה – 90 ש"ח (כעת במבצע 20% עולה 72 ש"ח).


יש באתר מלאי מלא ומוכן למכירות בישראל. בהמשך יהיו חליפות טריאתלון מלאות וחצי שרוול, וישנה גם אופציית קסטום לקבוצות. יהיו רמות של ביגוד: בייסיק, אורבן ופרו, שמשתנות בעיקר בהבדל בביב. יש דגם פרו עם שני כיסים גם לאווירודינמיות. מדידות ניתן לעשות בראשל"צ, אבל אפשר כמובן לקנות באינטרנט. המידות – דומות למידות המוכרות בקראפט ופרל איזומי. אם יש לכם כאלה, זה פחות או יותר אותן המידות. הגזרה בכל הדגמים – צמוד, ספורטיבי מאוד, וגמיש ורך בתחושה.


Ryder במבט ראשון

ראיתי את כל ליין המוצרים של לירון בהצגה ומישוש, ואפשר ללמוד הרבה מאוד מכך על המוצר. כשאני בוחן לראשונה מוצר אני מסתכל על המשקל של הבד, סוגי הבד והשילובים בין מקטעים שונים (אזרי אוורור, אזורי יציבות, פאנלים) הגזרה, התפרים, מידת הסטרצ'יות והתחושה של החומר, איך נראים החיתוכים? איך נראים השוליים והקצוות? איזה ריצ'רץ' יש והאם הוא מוגן בפנים, ולמעלה. האם יש סיליקון בשרוולים, האם הכיסים נוחים, והאם יש להם חיזוק מגן מקריעה בפנים… ועוד ועוד.



כבר מהתחושה ביד והמבט ברור שזה לא קו מוצרים עממי ויש פה בדים מאוד נעימים ובעלי מתיחות (סטרצ') גבוהה. הגמישות/מידת המתיחה שלהם מצביעה על כך שבשילוב גזרה צרה הם יתאימו לרוכבים רזים וספורטיביים. זה קצת פחות מתאים למי שסוחב אחוזי שומן גבוהים יותר ולא רוצה צמיגים מובלטים כלפי חוץ.

בבחירת המוצרים למבחן סיננתי במהירות החוצה את העיצובים שפחות התחברתי אליהם ודגם אחד שהרגיש לי פחות נכון (עם כיס גדול רביעי מאחור שהוסיף משקל). ויצאנו לדרך. מה שנותר לראות כעת הוא שני דברים:

  1. תחושה ברכיבה ותובנות ממנה

  2. איך זה מחזיק לאורך זמן וכביסות (את זה המבחן הזה לא יבדוק, זה דורש מעל חצי שנה של שימוש)


הביב ברכיבה



מבחינת גזרה גם הביב כמו החולצות מרגיש Pro – צמוד, הדוק, אווירודינמי לאורך כל הדרך, ונעים למגע. הוא מהז'אנר של כתפיות שמתחברות לבד העולה גבוה יחסית מאחור היות ושם יש את הכיסים. אחרי מקטע בד יציב יותר החלק שפוגש את הכתפיים ב"שלייקס" מתחלף לבד אלסטי נעים ורך. זו גישה פחות אהובה עלי באופן כללי מהגישה המורידה את המכנסיים כמה שיותר נמוך, ומאריכה את הרצועות.


שרוולי הרגליים ארוכים יחסית- ואם אתם אוהבים את הקצוות קרובים לברכיים שלכם קיבלתם פה מכנסיים ארוכים כבקשתכם. בזכות הגזרה הצמודה והבד האלסטי הם נצמדים הייטב גם בחלק התחתון באזור בו השריר מתחבר אל הברך והרגל צרה יותר ללא בד חופשי או כפלים בזכות פאנל בד גמיש ורחב.




הפד של Ryder מרגיש רך ועבה

אבל עובי ורוך זה לא כל הסיפור של פד מקצועי. אסביר: דמיינו ספוג – הוא יכול להיות קשה או רך, דחוס או אוורירי. פה אנחנו בסקאלה לכיוון האוורירי, כלומר בר קיפול, בר מעיכה, ולא חשתי בו מגוון רמות דחיסה מובחנים מאוד זה מזה באזורים שונים כמו שמאפיין פדים מהרמות הגבוהות ביותר. המשמעות היא שהוא מקבל יחסית בקלות את מבנה הגוף ומותאם אליו, אבל יש רוכבים שמחפשים יותר "נוכחות". נותר לראות עוד את העמידות בטווח ארוך שלא נבדקה במבחן זה. חשוב לציין: לכל גישה יתרונות וחסרונות – בדחוסים לעתים יש נטייה לחלק מהרוכבים לסבול מיותר שפשופים עקב פחות קבלת מבנה הגוף של הפד, משקל גבוה יותר, ועוד. אני רכבתי איתו רכיבות של 4 שעות ללא בעיה ועם תחושה טובה מאוד, אבל כאמור הוא עוד חדש במבחן וכשזה רך האתגר הוא לאורך זמן.



הכיסים בביב – להיט!

הייחוד של הביב הוא בכיסים שלו – שני כיסים עמוקים שנמצאים על הרשת האחורית, מתחת לרצועות. זה משהו שלא היה לי באף ביב בעבר (למעט כיס קטן למכשיר הקשר, שריד מסורתי ממרוצי מקצוענים) ואני אוהב אותו. הרעיון של לירון לשלב את הכיסים בגב הוא לאפשר רכיבה בעליות בלי הפרעה של הדברים כשהחולצה פתוחה כי ניתן יהיה להעבירם לכיסי הביב. אהבתי את הרעיון בזכות כמה תועלות:

  • עוד מקום תמיד נחוץ, במיוחד בעונות מעבר כשמכניסים לכיסים שרוולים או ווסט אחרי שמתחמם.

  • הפרדה של דברים שלא מחייבים גישה מהירה, ואפשר להכניס אותם פנימה. יש זה מפנה מקום מהכיסים החיצוניים לדברים שחייבים להגיע אליהם בלי הפרעות עם יד אחת, וכשהכיסים עם פחות דברים קל יותר לשלוף את מה שצריך. למשל: מפתח לרכב, ומשאבה קטנה.

  • הכנסה של דברים מתנדנדים וכאלה שנוטים לפול לכם מהכיסים למקום שמקבל הידוק כפול, גם מהביב עצמו, וגם מהחולצה שסוגרת עליו.

חסרון אחד אפשרי הוא שהמקום הזה בו נמצאים הכיסים הוא עוד שטח מגע, עם בד רב מעל הגוף, מה שיוצר קצת יותר חימום במותניים/גב תחתון. אבל רכבתי בימים חמים ולא סבלתי מכך.


החולצות של Ryder

אלה חולצות מהז'אנר ההדוק ביותר, המתאים לבעלי אחוזי שומן נמוכים. מזל שאני לא רק רזה באופן טבעי אלא גם התחלתי להתאמן לחצי איירונמן תוך כדי שיורדים לי האחוזים. עם ביגוד הדוק כ"כ לא בטוח שהייתי נהנה כמו שנהנתי מהמבחן הזה. היתרונות בכל זאת גדולים: אפס נפנופים, ללא צווארונים מפריעים, ואווירודינמיות מרשימה. השרוולים ארוכים, ההצמדות בכתפיים מקסימלית, והכל יושב נהדר ומאוד נעים.




שתי החולצות מרגישות דקיקות ביותר, ונעימות, אולם באחת יש יותר מופעים של בד רשת מאוורר יותר, ואני נוטה להעדיף אותה. החולצה עם השרוול הצבעוני בצד אחד יותר פשוטה באופיה עם בד אחד ברוב השטח שלה, אולם גם הוא מנדף יחסית, ולא רואים עליו צבירי זיעה ורטיבות גם כשאלה נוצרים בשפע. למרות שרכבתי איתן בקיץ והן נדפו מצוין הן חלקות כאלה, ומרגישות אטומות לרוח – שונה מהתחושה של חולצות הרשת המוכרות.


ישנן נגיעות יפות נוספות ברוכסן – הגנה לכל האורך בינו לגוף שיהיה נעים לרוכב.

חולצה אחת (עם הכחול בגב) היא אווירודינמית ומרמה גבוהה יותר, ויש בה כאמור יותר סוגי בד – היא מגיעה עם שני כיסים מאחור לטובת האווירודינמיות (אבל יש עוד 2 כיסים בביב הרי):


השניה זו עם השרוול הלבן מגיעה עם 3 כיסים, וגם כיס רביעי למפתח עם רוכסן, אופציה שאני אוהב. בשתי החולצות התפר הפנימי של הכיסים מגיע עם עיגול חיזוק למניעת קריעת הבד בנקודת הלחץ של המשקל בכיסים.



סיכום

הבדים של הביגוד מאוד נעימים. העיצובים שבמבחן הם מאוד בטוחים ויפים, אם כי לא בולטים במיוחד ושמרניים והייתי ממליץ לבחון עבודה עם מעצב מקצועי ולבצע חקר שוק מעמיק יותר לגבי העיצובים שהשוק הישראלי יגיב אליהם טוב.

הגזרה מאוד הדוקה, והשרוולים הן ברגליים והן בידיים – ארוכים יחסית (עד הברכיים) וזה מצוין. הכל הדוק ומאוד אווירודינמי, כלומר יתאגר אנשים עם עוד כמה אחוזי שומן ואזורים שהם מעדיפים להסוות.

הפד רך, מקבל את צורת הגוף ולא היו בגזרתו שפשופים לא נעימים או נקודות בעייתיות. הכיסים בביב הם יציאה מעניינת ושימושית.

בשורה תחתונה הביגוד הזה מצוין ומפתיע. הוא לגמרי שווה את העלות שלו ומרגיש איכותי ברמה שהייתם מצפים מכל חברה מוכרת לייצר. לירון ו Rider ראויים לתמיכה שלנו כקהילה. הוא יכול להגיב לצרכי העיצוב של הקבוצה שלכם ולייצר לכם את הביגוד שתרצו, ואני בטוח שהוא יתן לכם שירות מצוין כי הוא העסק, וזה התחביב וה Passion שלו. לכתבה באתר: https://bikepanel.com/ryder/



פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page