top of page
חיפוש
  • ryder5985

שנת השיאים

השנה אחרי תקופת הקורונה, בהם הרבה מהתחרויות בוטלו ונדחו חזרנו לשיגרה. התקופה האחרונה הביאה איתה הרבה דברים חדשים. למדנו הרבה על עצמנו בתקופת הקורונה למשל שאנחנו יכולים בצורה מזוכיסטית לרוץ אימון שלם בהקפה של הבלוק , או גרוע מכך לרוץ מרתון בסלון . (למי ששכח הינה הכתבה - https://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-5701286,00.html )

כמו כן שנת 2022 הביאה איתה ספורטאים חדשים או כמו שהם נקראים בשפה המקצועית Rooke’s והם שברו שיאים חדשים! זה התחיל במרתון , אומנם פה לא מדובר בRooke- אלא בוותיק אבל עדיין... זה היה מי אם לא האחד והיחיד אליוד קיפצ'וגה בן ה37 ששבר את השיא במרתון שאותו קבע גם הוא בשנת 2018 באותו המסלול בברלין שם הוא קבע שיא של 2:01:39.

בשנת 2022 קיפצ'וגה הצליח להפחית מהשיא הקודם שלו 30 שניות!! אומנם זה לא השיא שהוא הצליח לקבוע בשנת 2019 (1:59:40) במסגרת פרוייקט INEOS אך כמו רבים בניהם איגוד האטלטיקה גם אני חושב שזה לא באמת שיא מכוון שהכל נעשה בתנאי מעבדה עם התנאים הכי אידיאלים שיכולים להיות כמו קבוצת פייסרים שליוותה אותו לארוך כל המסלול וחסמה לו את כל הרוח , מה שכולנו הרוכבים יודעים כמה השפעה יש לזה בניצול אנרגיה. כמו רכב ליווי שסימן לו בלייזר על הריצפה את השיא וכמו המסלול פורמולה שבו התבצעה הריצה.

אבל השנה אדון קיפצ'וגה הוכיח שזה אכן אפשרי גם לא בתנאי מעבדה . השאלה רק אם הוא יהיה הראשון שירד מתחת לשעתיים או כמו בענפים אחרים אלה יהיו הRookes , את זה נדע בהמשך .

אך כן רואים מגמה שעם טכנולוגיית הנעליים של היום וחקר הספורט, נוכל לדחוק את הגוף למקומות שלא חשבנו.

 

השיאן הבא בתור זה יהיה הפייבוריט שלי בכל הטורים, הענק פליפו גאנה האיטלקי ששבר את שיא העולם ברכיבה לשעה בוולדרום בשוויץ לאחר שהצליח לגמוע 56.792 ק"מ. השיא הקודם נקבע לא מזמן ע"י חברו לקבוצה דן בניגהאם שעמד על 55.548 ק"מ , גאנה הצליח לשבור את השיא שלו ביותר מקילומטר!

בנוסף גאנה שבר את השיא שנקרא "ההישג האנושי הטוב ביותר" שעמד גם הוא על 56.375 ק"מ שנקבע ע"י כריס בורדמן בשנת 1996. אכן הישג מרשים ביותר לא סתם הבחור ענק!


 

אחרון חביב להשנה הוא אלוף העולם באיש ברזל לשנת 2022 גוסטב אידן בן ה-26 מנרווגיה

שקבע שיא מסלול , לא אחד אלא שניים!!


אידן קבע שיא מסלול אוברול ושיא מסלול בריצה. השעון נעצר על 7:40:24 , אידן הוריד 11 דקות מהשיא הקודם שנקבע ע"י יאן פרדונו הגרמני , יאן בן ה41 בעצמו שבר את שיא המסלול שלפניו בהפרש של דקה. מה זה אומר על החבר'ה הצעירים שלנו ? אידן הציב רף גבוהה מאוד בכך שהוריד 11 דקות מהשיא של האלוף הקודם. מעבר לכך אידן קבע שיא במסלול הריצה כשעצר את שעון המרתון על 2:36:15. וואוו מדהים!















במקצה הנשים היו הפתעות השנה גם כן , אומנם לא נשברו שיאים ,אבל את הניצחון קבעה אחת מהRookes- צ'לסי סודארו האמריקאית

זה ניצחון ראשון לאמריקאים מאז 2002! צ'לסי והחדשים השאירו את רוב הוותיקות מאחור מלבד לוסי צ'ארלס שחלקה את הפודיום. לסיכום, השנה היתה שנה מדהימה עם מלא הפתעות , מלא שבירות שיאים והצבת יעדים חדשים. מעניין עוד לאן נגיע , האם יצליחו לרדת מהשעתיים במרתון? האם מישהו יצליח לשבור את השיאים שקבע אידן באליפות העולם ? לאן עוד הגוף האנושי יכול להגיע ? תרשמו לנו בתגובות מה אתם חושבים.

נמשיך לעקוב , עד אז תרכבו בדרכים טובות.

29 צפיות0 תגובות
bottom of page